Wednesday, February 10

Jawapan minah untuk abang!

Perempuan, bila dia sebut "Abang" mesti orang lain nak tanya macam ni..
Ai, abang kandungkah? Abang Angkatkah? takpun ehem2 Abang Sayang?


Tak payah bagi jawapan dah tahu bila perempuan respon macam ni..
Kenapa kau nak tanya?! Suka hati aku la! Abang aku, bukan Abang kau! *amboi, gile kerek minah ni if jawab macam tu. haha..

Kalau dia jawab macam tu, apa maksudnya agak-agak? Dah confirm-confirm la abang kandung..haha..tu pasal emosi semacam. takut kawan dia ngurat abang dia la tu. Tapi kalau dia jawab macam ni pulak......
Apa? Aaaaa...Hikhik..Agak-agak? Emmm..Rahsia! Eheh.malu lah! (sambil tutup2 muke gedik gila)

Kalau dia jawab macam tu, maksudnya abang angkat la tu. Sebab? Sebabnya tak declare lagi. Dalam proses. Dari jadi adik angkat tak lama lagi terangkat la tu.Hahaha. Ok kalau dia jawab macam ni pulak.............
Eh kau ni..Tahu2 je..Ala, biasalah dia ni bla bla bla bla..........
Yang ni memang jenis terus terang. Takde nak sorok2 sebab dah memang terang2 abang sayang diorang..so, pompuan macam ni lebih sempoi.


Ok, yang ni pulak dialog yang biasa pompuan gunakan untuk Abang-abang kat luar sana.


Abang Kandung
Minah: Abang............balik nanti jangan lupa amik adik kat sekolah tau.
Abang: Ha, yelah! Cepat sket
jangan lambat2.



Abang Angkat
Minah: Abang..........Minah rasa kita ni dah macam adik beradik betul la. Hari-hari abang temankan. Yelah, abang kandung Minah pun tak baik macam abang. Minah rasa dilindungi la, bang.
Abang: Minah kan dah macam adik abang. Jangan risaulah. Kemana Minah pegi abang jaga Minah.



Abang Sayang
Minah: Abang............Minah saaaaaayaaaaang Abang!
Abang: Oh Minahku, Abang pun
saaaayaaang sangat kat Minah!




Abang Rambut Putih
Minah: Abang..............buley tak tolong hantar kitorang kat depan sana??
Kawan Minah: Eh apa kau ni?? Pakcik la bukan abang..

Minah: Syyyyhh! Diam2 la nanti pakcik ni taknak hantar kita!

Kesimpulannya? Faham-faham sendiri. Renung-renungkan! Peace!

9 comments:

fikaryna said...

ooo..kira kalau panggil abg pakcik teksi 2 cair la..haha..nakai na..

mu'az said...

kalau panggilan utk shaye plak mcm mane?

mu'az said...

kalau panggilan utk shaye plak mcm mane?

~ ReD ~ said...

maknanyer nak naik teksi free ke??hehe

~kuyam~ said...

hahahaha
byk jnis abg kan lam dunia ni :p

Jawa a.k.a USERMODE said...

"oh abang pendeekk..~!!" :P

|| nemo mimosh || said...

haha..abg oh abg ye..:)

|| nemo mimosh || said...

haha..abg oh abg ye..:)

|| nemo mimosh || said...

haha..abg oh abg ye..:)

Lazada Philippines