Tuesday, March 2

bila diri dah menggemuk


sedar tak sedar shaye rasa berat badan shaye dah makin naik.oh tidak..
2 minggu lagi ada kenduri kawen. my cousin kawen.
and berkemungkinan besar shaye kena jadi pengapit.*tepuk2 dahi.
seronok ke bila gemuk?
orang kata hati senang la ape la kan..

tapi pada shaye bila diri ni dah menggemuk...............


Ada je lebam kat bahu sebab asyik terlanggar tepi pintu, cangkuk langsir ke..sket2 tersangkut sana,tersangkut sini..rimas ok.. Nampak sangat badan dah tak muat nak jalan kan? huhu..ke mata yang dah rabun? Sama je la kot..


Pastu bila pakai baju rasa macam tak kemas je. Lagi-lagi tengok depan cermin nampak lemak berketul kat perut. Oh perut! huhu..So, kena la simpan baju yang agak-agak tak seswai dipakai tu..sedih.sob sob sob..



Yang paling besh bila berjalan kena le control perut..Jangan nampak macam pregnant 2bulan pulak.adush..tu kesan tak jaga makan la tu.nyesal huhu..Senyum pun kena control, tak buley senyum lebih-lebih. Kalau nampak tulang pipi takpe, ni nampak lemak pipi ape kes? haha..


Yang tak beshnye bila dah lambat pegi kelas, masuk kelas mulalah macam orang tak cukup oksigen sebab kena jalan laju-laju masuk kelas. Nasib la tak mintak mana-mana guys tolong buatkan CPR..oppps..gatal pulak.hahaha~



Pastu bila nak berjalan rasa tak sedap, badan rasa berat dan cepat penat.sangat tak besh sebab shaye memang suka berjalan.huhu.tak besh sebab takdapat cuci mata lagi buat masa ni...ceh.hehe.


Conclusionnya, lepas ni kena mula berdiet balik. Nak kurus punya la susah, nak gemuk takpayah cakap, senang je..Oleh itu, sayangilah perut anda setiap hari. Korang......bagilah semangat sket..haha~

9 comments:

fLoRanCe said...

hee~~~
caiyok2...control ur food dpt trun blk berat bdn..;p

|| nemo mimosh || said...

yeay! tenkiu2..:)

fikaryna said...

muka jer..badan ok kot..huhu..

|| nemo mimosh || said...

ye..tp perut tak ok..:(

mu'az said...

kurangkn mkn ikan...

Nazatul shima said...

chubby itu comel era.hehehe..:D tpi jgn lupe diet k? :D caiyok!

Eyriqazz said...

marilah sama2 berusaha

pinkywinky said...

yana 0wh yana~
jalan c0ver perot tu kan trade mark kite .. hahahahah! :)
aku ni ha dah terlebih kurus plak
s0 xpayah la ko nk diet2 bagai
selagi ley makan kite makan
okeyh nyetnyet? :)

Si Kenit said...

oh. liza pulak nak gemok
bak sikit berat bdn boleh?
hehehee

Lazada Philippines