Friday, March 19

Kenapa gurls suka pakai heels?




Salam guyz! Tajuk hari ni lebih kepada keperempuanan ya. Biasalah mood tengah hari ni feeling ayu sket. Perempuan. Perempuan dengan kasut tumit tinggi memang susah nak dipisahkan. Begitu juga shaye. Tapi ikot tempat jugak la kan bila nak pakai. Tak sanggup den nak berjalan jauh dengan kasut tinggi. Sengal urat sendi dibuatnya. Ok, agak-agak korang la kan, kenapa perempuan suka sangat pakai kasut tinggi?



1. Nak nampak lagi seksi dan cantik Kasut tumit tinggi bila dipakai memang cantik. Ada sesetengah kasut tu bila kita pakai ia nampak seksi. Lagi satu, postur tubuh kita juga akan nampak lain sket. Maksudnye, ada bahagian-bahagian tertentu yang menonjol daripada biase. Kira nampak lagi seksi la kan. Susahnya nak explain ni. Haha~


2. Lebih yakin berhadapan dengan orang ramai
Seperti yang kita ketahui, orang-orang kat Malaysia ni dah tak ramai dah yang tinggi-tinggi macam galah tu. Perempuan nak nampak tinggi sket, sekurang-kurangnye tak la tenggelam dek orang-orang tinggi. Bila pakai kasut tinggi, akan bertambah keyakinan mereka nak bersemuka dengan orang. Begitulah!


3. Trend Sepanjang Zaman
Dah memang dari zaman mak-mak kita dulu diorang dah pakai kasut tinggi ni. Tak boleh nak elak la kan. Mak-mak kita pun pakai, anak-anak pun nak juge la kan. Ceh!


4.Sebagai objek keselamatan. Yang ni memang buat kasut tinggi tu betul-betul berguna. Sebab? Kalau la berlaku insiden yang agak-agak membahayakan korang. Contoh macam kena ganggu dek mat rempit ke, cabut kasut tu hentak je kat kepala diorang pastu cabut!! Jangan tunggu situ lagi. Haha~


Tapi sedar tak sedar tahu ke korang yang pakai kasut tumit tinggi tu membahayekan anda?

Ini ialah fakta mengenai risiko kasut tumit tinggi :

  • Jejaskan peluang untuk dapat anak
  • Punca rambut gugur
  • Kasut tumit berukuran 12.7 sentimeter boleh jejaskan organ dalaman dan kesuburan wanita
  • Boleh menyebabkan leher, lutut, sendi, tulang belakang, bahu menjadi sakit
  • Boleh sebabkan pening kepala, gangguan haid

Tapi ramai yang tak kesah kan, kadang-kadang memang betul pun orang kata. Perempuan rela menahan sakit demi tampil cantik. Apa komen anda?

7 comments:

fLoRanCe said...

heel memang cantik kalo d pakai..look elegant...suke!!!
hehehehe....

but x rela la kalo menanggung sakit..hehehe..prefer use wedges or flat when go for shopping...

kalo g keje yes pakai heel..p dlm opis use sandal utk elak sakit belakang..heheheh...

Qiha Aziz said...

suka kasut tumit tinggi juga. tapi tak pandai pakai :)

~ ReD ~ said...

yang pasti saya lebih suka pakai kasut bertapak rata. nak pakai heels pun time ada majlis je la... =)

SHeLYN said...

rmbt gugur??erk...serius kerw nie??
tkot nie...huhu~~
p ak jrg pkai sbb kwn i sume bdn kecik...lau ak pkai nmpk bdn bsor & tinggi...enda mau ak...^^
p erra pakai musty seksi kng...^_*

pinky.yana.munyet said...

hahahahhahaha!
i like heel yana oii ..
wlaup0n dulu aku label " kasut xjejak tanah "
tp skrg i'm loving it!
awwwwww~
rase g0jes gitu ..
tp dah beribu kali k0t terpeleot
yg penting .. C0VERLINE msti cemerlang kalau nk pkai heel ni .. hahahahaha!
1 lagi kalau dpt bf cm munyet mmg masak lah anda .. tgh2 jalan,
beliau akan slek kaki anda dgn harapan kite akn tersadung ke depan.
cool kan dpt bf cmtu?!!
arghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

noraini azhari said...

cntik nya heel 2..
seksi :D
klu x reti pkai xley pkai

farysa said...

sebenarnye pakai heels pn boleh mngurangkan lemak =)

Lazada Philippines