Sunday, April 4

kenapa benchi Memey?

Salam semua. Hari ni shaye nak cerita gosip pulak. Tiba-tiba je rasa nak tulis kan. First of all, takziah kepada family allahyarham Din Beramboi ataupun nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri. Satu Malaysia turut merasa kesedihan dengan pemergian beliau. Ok, berbalik kepada tajuk utama, kenapa korang benchi sangat kat Memey? Shaye jadi tertarik untuk menulis sebab shaye suke Memey tu (habislah korang anti aku pulak pasni) Haha. Sabar. Sabar. Shaye tak bersalah. Maksud shaye suke dia bukan sebab kes dia dengan Norman tu. Tapi shaye suke sebab cara dia berlakon sume. Gaya dia. Chantek. Bila shaye search kat google je, takde pun yang isu yang elok-elok pasal dia. Kesian ok. Banyak respon yang shaye tengok, ayat yang berunsur maki-maki, hina menghina, kutuk mengutuk. Adui.


Memey oh Memey.
Bukan setakat ada talent je, tapi chantek kan? Shaye sukee. Hehe.




Pasal kes dia dengan si Norman tu biarlah diorang selesaikan sendiri. Pasal tu, shaye pun tak buley nak komen ape. Tak tahu nak salahkan siapa. Lagipun benda dah nak jadi.




Takde la. Bukan apa. Kita semua pun manusia biasa kan. Semua takkan lari dari melakukan kesilapan. Pada yang dah buat silap, pandai-pandailah dia tebus balik salah dia tu. Kita ni yang takde kena mengena dengan dia, tak perlulah nak tunjuk hebat menghukum dia. Sedar tak sedar korang kutuk-mengutuk tu pon dah jadi dosa. Pastu dah terang-terang korang tunjuk contoh yang tak baik. Betul tak? Renung-renungkan.


Tapi sebenarnya shaye rasa korang dah tersilap la. Yang sepatutnye rasa benchi meluap-luap kat Memey ni bukan ke dia?

10 comments:

NAJ HEBAT said...

ntah la..

naj tak benci memey pon..
cantik je dia..
hehe..
feewiit!!

Mr Kamikaze said...

kesian kat memey...
tapi lagi kesian kat Abby...
Normanlah yg salah..

|| nemo mimosh || said...

haha..tahu takpe..=)

s4m said...

x sanggup aii nk gosip awek2 cun melecun nih! hahaha..

tQah~ said...

hurm..tak tahulah nak salahkan siapa):

tQah~ said...

hurm..tak tahulah nak salahkan siapa):

~kuyam~ said...

norman bslah..ye lah mgkin~

fikaryna said...

suka jer lakonan memey..n dia mmg cantik..huhu..

mAMa nAsuHa said...

no komen nas mmg x suke memey...
hahahahhaa~~~~

CiK EdiToR said...

xptut benci pd memey..yg slh norman, sapa suh lyn memey lbh2 kn, btepuk sblh tgn xkn brbnyi..sblm memey dulu ngn org lain, tp wt ksilpn dulu, pas tu ulng lagi, ksian abby jd mngsa.

Lazada Philippines