Thursday, April 22

Lelaki garang vs Lelaki berang !

Salam selamat malam semua. Ini entri yang ditaip atas rasa nak menaip walaupun dalam keadaan yang sibuk. Sorry kalau tak faham. Shaye hanya mahu menaip atas dasar hati yang meronta-ronta ingin menaip. (Isyh apa shaye merapu meraban ni kan?) Ok, tajuk utama kita malam ni. "Lelaki Garang vs Lelaki Berang". Shaye nak tanya la kan, uols selalu tak berhadapan dengan lelaki garang takpun lelaki berang? Ok, sebelum apa-apa let me explain kat uols apa bezanya lelaki garang dengan lelaki berang.



Lelaki garang :
Lelaki yang cepat marah, muke nak berkerut je memanjang, suara dia besar, kadang-kadang sampai tahap menengking, tak pernah senyum. Mulut dia tak payah cakap. Bising. Dan kalau ada peluang, dia akan marah. marah. dan marah. Tapi ada jugak lelaki garang yang mulut senyap. Dia jenis protes dari tingkah laku.


Lelaki berang :
Lelaki macam ni selalunye berjangkit dengan perangai lelaki garang. Tapi dia lagi teruk la. Dia memang suka marah. Tapi marah-marah dia ada la yang terpelanting ke, terpukul ke. Kira bukan setakat mulut je bising, tapi kaki tangan pun turut menyumbang. Yang pastinya lelaki garang memang tak buley kamcing dengan lelaki berang.


Ok, terlebih dahulu jum kita tengok pendapat orang lain pasal lelaki-lelaki berikut. Majoriti tak suka ok. Huhu. : Forum | Lelaki Panas Baran


Sekarang ni bukan lelaki je garang ok, perempuan laki dua kali ganda garang dah. Buktinya? Kat Metro laporan bulan lepas, uols buley klik sini : Diseksa kekasih garang
Tengok tu, sampai diseksa. memang tak patut. Itu bukan garang adik oi, itu berang !


Yang ni pulak, shaye jumpa kat Internet, 8G pada lelaki yang dibenci wanita. Apa bendanya 8G tu kan? Ok, antaranya ialah Garang, Ganas, Gementar, Gabra, Gentlemen tiada, Gatal dan lain-lain. Memang betul pun. Shaye dah baca dah. Hehe.


Sebenarnya, garang atau berang bukanlah suatu cara penyelesaian. Kan? Lagi-lagi kalau budak-budak zaman sekarang ni. Lagi kite marah, lagi kite pukul, lagilah dia memberontak buat benda yang kite tak suka. Ini shaye jumpa satu lagi post : Bengis, garang bukan cara berkesan didik anak


Kenapa uols nak garang? Sebab orang yang uols 'garangkan' tu degil? Dats why la uols garang? No. No. No. Bukan itu jalan penyelesaiannya. Bukan tak buley garang, tapi biarlah bertempat. Tapi part lelaki berang memang shaye tak sokong awal-awal ok. Pleeeeez la jauh dari hidupku. Huhu. Kenapa pulak uols nak berang? Gangster ke ape nak pukul-pukul orang? Haiisyyooh !


Sebenarnya semuanya bermula dari sini :


Kepala hotak eh silap-silap, "Psikologi"


Kenapa uols nak garang atau berang kalau uols tahu cara-cara nak psiko seseorang tu tanpa meninggikan suara atau memukul? Ingat, marah dan pukul bukan jalan penyelesaian ! Lagi dibuat lagi ada. Salah satu cara psikologi yang lebih berkesan ialah yang bisa mengalahkan semua benda, yang bisa lembutkan hati seiapa saja ada satu je :




Kasih Sayang yang takde dijual beli.


Percayelah !

8 comments:

sebelas said...

saya lelaki yang coool :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

yana x garang ok said...

saye olso cool~
xmen la garang2 or berang ni
0psss!! :)

Nur -al- Ain said...

gegegge.. biar tak hensem jgn garang dan berang. HAHA

Aus MeLankoLik said...

hye , saye aus .
saye laki yg romantik , idaman setiap wanita , hahahak .

Jgn takut , saye tak garang , hahahk

|| nemo mimosh || said...

sume tak ngaku garang . hehe.

Carlos Seira said...

grrr..mana ada garang.. grr.. cakap baik sikit ye.. grr

Anonymous said...

X suka laki garang x btempat.smua benda ke nak kena marah?

Anonymous said...

X suka lelaki yg garang2 x btempat..smua bnda ke nk kna marah?

Lazada Philippines