Friday, May 14

Kalau panjang, kasi potong ok?

Bangau oh bangau
Kenapa leher panjang?
Macam mana leher tak panjang
Ikan tak mahu timbul. Ikan tak mahu timbul.

Ikan oh ikan ikan
Kenapa tak mahu timbul?
Macam mana aku nak timbul
Rumput panjang sangat. Rumput panjang sangat.

Rumput oh rumput
Kenapa panjang sangat?
Macam mana aku tak panjang
Emm Emm emm Emm Emm Emm!
(Tak ingat lirik sebenarnye. haha)


Sedang kami merisaukan keadaan rumput di rumah baru yang panjang gila tu, ada seorang pakcik berlalu di tepi kawasan rumah dan memanggil kami dan bertanya.


Pakcik : Anak, nak tanya sket buley?
Kami : Ye, ada apa pakcik?
Pakcik : Kalau pakcik tolong potongkan rumput ni kamu nak tak?
Kami : Eh, ha! Kami pun tengah fikir nak cari orang untuk potong rumput ni. Ha, boleh pakcik!
Pakcik : Ok, jam 5pm nanti pakcik datang.
Kami : Terima kasih pakcik.











Selesai satu masalah. Rumput ni pun ambil masa dua hari nak potong bagi clear semua.. Yang korang tengok ni baru bahagian depan, bahagian tepi, belakang tak sempat snap. Tak tahulah berapa kena bayar ni. Hehe. Risau ! *sambil check wallet.

7 comments:

Frodo Baggins said...

perrghh ... tukank potong rumput berjasa!!


>>___<<

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.huu abes lahh
.mesti byk kene byr ;p

~kuyam~ said...

eh,rumput mcm padi laaa..cantik je hijau gitu..bia je la,apsal ptong?hehe<--sln yg mcm perlu ke jwb? :P

enyheartsdiamond said...

sambungannya;

KERBAU TAK MAKAN AKU..

KERBAU TAK MAKAN AKU :D

jom join!
http://enykikilaladediamond.blogspot.com/2010/05/denai-hati.html

Anne Boleyn said...

gle panjang rmput tu...rumah da bpe lm kne tnggal tu? Btw, teringat lagu bangau og bangau tu. Hakha2 dulu kecik2 suka nyanyi .:p

ASSOYFINGER67 said...

salam..takler biasenyer dia ambil mesti berpatutan...awas...ada ular nnt

Aus MeLankoLik said...

hahaj . gila kau
rumput dah macam hape , macam bi anak lipas bara pun ade , hahahak

Lazada Philippines