Thursday, June 3

budak pandai !

Salam semua. Hehe. Hari tu balik rumah shaye melepaskan rindu bersama Syamimi disayang. Now umur dia dah setahun lima bulan macam tu. Gigi pun dah tumbuh sket-sket. Chumel ok ! Gigi depan dia macam shaye, jarang kat tengah. Haha. Tak pecaye?

Mimi, tunjuk gigi sket ! Ngeeee!




Ok, Kak Iya pulak nak tunjuk gigi jarang tu. Cak !




Hehe. She is so sweeeeet ! Sebab dia dah pandai cakap sket-sket. Sebut pun semua tak betul lagi, tapi dia suka cakap. Haha. Memang budak-budak masa ni dia jadi bijak dan cepat belajar. Hari-hari shaye akan tanya :


Shaye : Syamimi...Syamimi.. Mimi gosok gigi tak?
Mimi : ....cok! (sambil angguk-anguk) *padahal berus gigi pun takde.
Shaye : Mimi mandi tak?
Mimi : .....di! (sambil angguk-angguk)
Shaye : Bunyi anjing macam mana? *sebab dia takut anjing.
Mimi : Auuw! Auww! (sambil wat muka chumel)
Shaye : Bunyi kucing?
Mimi : Nyaaaauuw... (selembut-lembutnye)
Shaye : Bunyi ayam?
Mimi : Aaaayem!
Shaye : Salah la Mimi, bunyi ayam... kukkuuuuuk!
Mimi : Kokkooooo.....
Shaye : Bunyi lembu ?
Mimi : Bum bum !
Shaye : Syamimi nak pegi mana ni?
Mimi : Jum jum!


Sweeeeeet kan? Haha. Dia la penenang hati shaye. Pengarang jantung shaye. Rindu-rindu budak kecil ni !

No comments:

Lazada Philippines