Monday, June 21

Main Masak-Masak !

Salam semua. Selamat Malam ye. Dah tidur ke? Awal sungguh. Today shaye teringin nak masak Nasi Ayam. Buley? Haha. Yelah, dah duduk rumah sewa ni asyik makan lauk telur, sardin, ikan bilis je. Hari ni masak la elok-elok sket. Lagipun ada tetamu. Membe group membe datang buat discussion. Alang-alang buley jamu. Hehe. Nasi Ayam ni tak guna banyak modal. Ayam je yang mahal pun. So, buat je lah kan.


Sebab kalau kat rumah, memang tak sukee nak ke dapur lagi-lagi sejak Mama dah tak keje. So bila nak masak sendiri ada step yang lupa-lupa. Jadi kita confirmkan dengan tuan guru dulu. Haha. Ape lagi, sebelum masak, tanya Mama dulu. Terkedek-kedeklah pegi call Mama tadi. Ces !


Nah, jemput makan.



Dah kenyang banyak makan hari ni. Isyh2.


Amacam? Ok tak? Buley jadi chef ke? Hahaha. Tak hingin ok. Agak-agak bila shaye dah kawin dan beranak pinak buley jadi macam Kak Ina KL tak tulis resepi-resepi untuk korang? Haha. Ada masa ke nak menulis resepi. Hohoh. Mana tahu anak dah berderet. Adush! Takmo-takmo ! Hahaha.


p/s :
-Perut kembung hari ni. *Ayat tapis, ayat betul ---->perut buncit.
-Teringat kenangan masuk pertandingan masak anjuran Maggi dan Kit Kat peringkat daerah masa sekolah dulu-dulu. Kenangan tu! Hahaha~

4 comments:

Nazatul shima said...

wah!nampak sedap!pandai nemo wat nasi ayam..hehehe..

Lagenda said...

buleh tahan nasik ayam tu..

Kancilbiru said...

wow pandai masak nasik ayam yer....

|| nemo mimosh || said...

hahaha..biase2 aje...:)

Lazada Philippines