Saturday, June 26

Raya Datang Lagi !

Align CenterSalam sejahtera semua. Semoga sihat-walafiat sentiasa. Sedang buat apa tu? Tidurkah? Makankah? Jogingkah? *Agaknye takde soalan lain cik Nemo ni nak tanya kat korang kan. Haha. Ok, berbalik kepada tajuk. Sedar tak sedar tak lama lagi kita dah nak dekat raya dah kan? Takdelah lama sangat, lebih kurang tiga bulan macam tu. Aiiiissssyhhh!


Amboi, mengeluh bukan main lagi shaye ye? Hahaha. Bukan apa, ganti puasa belum lagi ni. Kena cepat-cepat ganti lepas ni. Takut terlupa. Isyh. Korang? Dah ganti belum? Bukan untuk perempuan je, lelaki pun dah ramai tak puasa penuh sebulan sekarang. Aiiiiihhh! Ape nak jadi ni? So, bawak-bawak la ganti ye teman yep! *Dah mula kena cakap bahasa Perak. Mana tahu kena duduk kampung. Haha.



Gamba ni raya tahun lepas. Rasa macam baru lagi beli baju raya tu, ni nak kena beli lagi dah. Opppss, bukan kena beli lagi ye teman-teman....dah beli dan dah siap tempah dah. Ces ! Ganti puasa tak habis lagi sibuk hantar baju raya. Hohohoh!



Kejap-kejap ! Nak tangkap gambar jap. Senyum semua....! Yeay!




Ok yang belakang, sila senyum ye ! Haha. Masa ni sebenarnya kitorang nak pergi beraya kat rumah membe kitorang. Budak UTHM jugak. Rumah dia dekat sangat dengan Universiti, so kitorang pegi je lah serbu rumah dia ramai-ramai. Masuk ni, dah dua kali raya kitorang pergi. Haha.



Masa ni tak makan lagi. Posing saje lebih. Macam la tak pernah pergi rumah kampung. Aduhai. Bukan apa, rumah dia cantik. Rumah Johor kot chantek-chantek. Ye?? But I tetap likeeee!



Tengok tu? Sanggup ko. Hujan tu sebenarnya. Nak sangat tangkap gambar kat pokok tebu la kunun. Haha. Anak sapo la nih kan. Haha.



Hye ! Shaye Nemo, silalah datang ke rumah Hj Bunawan. Hehe. Seronok! Raya tahun ni nak pergi sini lagi. Ha, lupa pulak nak pesan lagi sekali, yang belum ganti puasa tu sila-silalah ganti ye. Termasuklah shaye. Ini amaran keras.


Agak-agak raya tahun ni dapat tak baju sedondon dengan incik? Tahun lepas sah-sah tak sedondon. Shaye pakai kaler Merah, dia pakai kaler Coklat. Tapi ok jugak, ada ke patut kalau sedondon, dia nak guna baju tu aje buat kawen. Jimat. Kalau tiga tahun raya baju sama, baju tu la tiga persalinan untuk kawin. Gila!



Tak hingin aku !
Hahahahaha~

2 comments:

pink pink pink .. said...

k0 pkai bju kurang merah ?? auwwww!! shooo shweeeetttt 0key .. kalau x tu, hitam, hitam dan hitam. pastu c0kelat, kelabu, then hitam balikk .. hahahahahah ! byk2 lagi beli kain baju yg terang2 yer ERA ALI .. br cik man shukeeeee ~ :))

mu'az said...

Bju kurung mrh kuning 2 sesuai bwk g tgk bola.

Lazada Philippines