Wednesday, June 9

Rumah terbakar panggil Bomba...!


Bom..bom..ba..bomba...bomba !

Pasukan anggota bomba !
Satu Malaysia !





Salam semua. Korang tengok tak cerita ni? Alaaa..kat tv3 Senda Pagi. Cerita ni dah lama disiarkan kat tv3 setiap Khamis jam 11pagi. Apa yang menariknya, kali ni dia cerita pulak pasal kehidupan ahli-ahli bomba tu. Bila dah namanya Senda Pagi kat tv3, dah tentu ceritanya kelakar. Kadang-kadang rasa macam entah apa-apa tapi takpelah sekadar buat kita senyum pagi-pagi kan.. Haha.



Sekarang ni kita dapat tengok, habis semua kerja dah jadi drama. Polis, Doktor, Pertahanan Udara, Pertahanan Laut dan banyak lagi. Seronok jugak layan kadang-kadang. Jadi minda kita dibukakan sedikit untuk faham dengan tugas-tugas diorang ni. Cerita Da Bomba ni, shaye tak pastilah samada dia masih tayang kat tv3. Ke dah ganti cerita lain pulak? Takpelah. Buley tengok lagi kat web TV3 kan.



Shaye bukan apa, tertarik dengan lagu dia. Haha. Kelakar tapi sukeee nak ikot nyanyi sekali. Hehe. Apa-apa pun, pagi-pagi shaye buley ketawa tengok ragam dalam cerita ni.



p/s : Sape yang teringin jadi Bomba meh layan cerita ni. Tu pon kalau masih tayang kat tv. Takpe, web tv3 confirm ada.

7 comments:

Amri Bahruji matPuisi said...

tak tgk lagi cite tu.. mcm x bes je.. ahaks.. hmm.. tpi suke cite polis tu..
ape ntah name die.. suke tgk kefli.. hua3..

Kie-yu said...

lagu feveret di kala tensen

rumah terbakar panggil bomba
bomba dtg berlumba2

tp..
aku xmoh jd bomba
takut api!

syufaa said...

pnah skali je tgk..pastu xtgk dah..hikhik..

hans said...

aku tak tgok plak cerita nih

Nazatul shima said...

hmm..xpenah tau pon ade citer ni kat tv3..hehehe..nnti nk tgok bez ke x..ehehe

helena's said...

best eh..nt nak tengok lah..kul 11 kot mana dpt tgk tp bak kata era kat tv3 ada..sebagai pekerja gomen yang berdedikasi kejap lagi saya tengok..












wakaakah

ravishingpeacock said...

lum smpat tgk lg huhu

Lazada Philippines