Wednesday, July 21

Kak Iya Hilang !


Kak Iya mane? Mane?


Salam semua. Haha. Seronok ok berborak dengan Mimi petang tadi. Actually dia baru lepas balik dari kampung. So, masa sebelum balik hari tu tak dapat jumpa dia. Sebab dia balik kampung mengejut. Huhu. Merindu ok. Tadi Mama call bagi Mimi cakap. Terkejut ok, dia dah pandai cakap. Cute gila. Hati rasa nak balik je. Haha.


Mama cerita, sampai-sampai je dia cari shaye dalam bilik sebab selalu dia yang kejut shaye bangun pagi. Bukak-bukak pintu bilik je kosong. Dia panggil "Iyaaaa!". Takde sahutan. Dia duduk kat tepi tangga panggil shaye mana tahu duduk atas kan. Dia panggil lagi "Iyaaaaaa!". Still takde sahutan. Mama pun cakap "Ei, kak Iya takdelah. Dah balik!" Takdeeee".


Dengar Mama cakap macam tu, mengamuk dia lari-lari keliling rumah sambil nangis-nangis. Kesian oh. Tak puas jalan le tu. Dats why la Mama call bagi dia cakap tadi. Dia siap bawak beg yang incik belikan, semuanya dah siap sendiri letak pampers, susu dia. Pastu cakap dengan shaye dalam telefon. Psssst, ajak keluar ke hape? Hahaha.


Tak cukup dengan call, shaye buat video call. Tapi sayang kat rumah takde webcam. Mimi je buley nampak shaye. Tapi shaye dengar je lah suara diorang kat rumah tu. Mama kata dia sukeeee gila. Tak bagi tutup komputer pastu asyik cium-cium monitor. Ha, lepas rindu kau Mimi..


Baru tinggal seminggu, dah besar dah dia. Siap banyak cakap. Cepatnye kau membesar. *Tiba-tiba rasa diri ni tua. Hahaha. Nak balikkkkkk!

1 comment:

saya_arief said...

alahai.
comel nye...
terase rindu lak kat anak sedare..

Lazada Philippines