Friday, July 2

Kesayangan-Kesayanganku


*Sorry, takde banyak gambar la kat PC ni. Update blog guna PC rumah. Macam ni la gayenye.

Salam semua ! Rindu tak? Rindu tak? Tertanya-tanya tak ke mana cik Nemo pegi? Ngee.. Sebenarnya shaye pulang ke rumah. Yeay ! Seronok ok. Short sem dah habis, so nak buat apa lagi shaye duduk bertapa kat Johor nun? Dah sebulan lebih tak balik. Tak besh ! Tak besh ! Actually semalam shaye baru sampai. Penat. Takde masa nak update. Tapi kena update. Kalau tak korang rinduuuu. *Perasan.


Cuti pun tak lama. Jadi kena manfaatkan cuti yang singkat ni. Shaye nak luangkan masa bersama kesayangan-kesayangan shaye. Baru hilang stress. Ececeh. Semalam awal-awal lagi incik dah tunggu kat ktm. Dapat jugak dia bawak singgah ke masjid Shah Alam yang chantek tu. Sebabnya? Shaye teringin nak solat kat situ waktu malam. Selalu pegi time siang-siang saje. Bila malam kan chantek. Hilang stress.


Perut masing-masing dah membuncit tapi asyik makan makan dan makan ! Haissyooh ! Tadi pegi makan Oblong. Sedap. Entah macam mana la nak kurus shaye ni. Esok pulak shaye nak pegi jumpa Nasuha. Risau ok. Mak buyung tu bulan 9 ni nak bersalin, buley lagi ajak berfoyes. So, esok shaye ak pegi cuci mata bersama Puan Nasuha kat Sunway Pyramid. Ada siapa-siapa nak ikot? Haha.


Hari ni baru dapat jumpa Mimi. Omaigod rindu gila ok. Dari pagi sampai petang, dia asyik ciom-ciom shaye je. Peluk-peluk tak hingatlah. So, berkepit je dengan shaye sepanjang hari. Shaye tertido kejap pagi tadi, elok je dia kejut. Macam ni :

"Ma........ngun ngun ngun..!"

So sweet. Kejut goyang-goyang badan shaye sambil ciom-ciom shaye. So, tak sampai hati shaye nak tido semula pagi tu. Opppps, lupa nak explain. Kenapa dia panggil shaye Mama? Shaye ibunya kah? Takdelah, dia memang macam tu. Kadang-kadang dia panggil shaye "Iya" je. Bila ngade-ngade panggil "Ma". Hoho !


p/s : Esok Mimi takde kat rumah. Sebab tu Mama bagi peluang berfoyes dengan Puan Nasuha.

1 comment:

nAsuha said...

thanks 4 yesterday....:)
Hepy sgt dpt jpe ko...
jpe pas aku bersalin plak...
ngeeee....:D

Lazada Philippines