Friday, July 16

Susah Sangat Tak Payah Pakai Gula, Tak Payah Pakai Minyak. Boleh ke?

Salam Semua. Selamat petang. Semalam hebohkan minyak, gula naik? So, dengar-dengar cerita malam tadi ramai yang berpusu-pusu pegi isi minyak full. Kesian ok. Tapi nak buat macam mana kan. Ini sumber daripada Berita Harian. Ok, ini harga baru untuk Gula dan Minyak di mana Gula (RM1.90) dan RON95 (RM1.85). Haisyyyyyooooh !


Keputusan penyelarasan harga bahan api dan gula itu dibuat berasaskan beberapa perkara penting. Nak tahu sebabnya klik
SINI takpun klik SINI. Ini pula kenyataan dari Perdana Menteri mengenai penyelarasan harga bahan api dan gula. Korang boleh klik SINI.



Bila minyak, gula dah naik, mesti semua pon dah nak naik kan sekarang? Siapa pulak taknak untung. Peniaga mesti menggunakan kesempatan ni untuk dapatkan untung lebih. Takpun peniaga pun takde cara lain nak maintainkan bisnes diorang. Kesian. Tapi kerajaan telah memberi amaran kepada peniaga yang membebankan pengguna. Peniaga yang dikesan cuba menaikkan harga secara keterlaluan akan dikenakan tindakan mengikut
Akta Kawalan Harga 1946 dan Akta Kawalan Bekalan 1961.




So, apa komen anda? Haisyyoooooohhhhhh!
(Mengeluh kuat-kuat)


p/s: Incik kata pasni dating naik moto je, kete simpan kat rumah. Tidaaaakkk! Hahaha~

2 comments:

Mr feckry said...

nape tak naik cukai rokok?

Stargone said...

lupuskan jer semua subsidi yang diberi.. senang! saya tak kisah. hahaha!!

Lazada Philippines