Tuesday, March 22

AKU BENCI ROKOK

Salam semua. Selamat petang. Tengah belogwalking tengok semua orang update pasal Segmen Santai Bersama Ben Ashaari ni. Macam best tajuk kali ni. Inilah masa shaye nak hentam orang hisap rokok ni. Haha. Takdelah. Saja nak meluangkan masa petang-petang macam ni kan.



Kenapa shaye benci rokok?
Sebab rokok ni membunuh. Bukan shaye benchi perokok-perokok tegar kat luar sana. Tapi dah tak boleh nak buat apa kott sebab bila diorang dah start merokok, diorang akan jadi ketagih. Sehari boleh habis berkotak-kotak rokok. So, shaye tak suka rokok sebab kesian okeh pada penagih-penagih rokok ni. Berapa banyak wang mereka habis semata-semata nak membako benda ni.

Hmmm. Lagi satu, rokok kan membahayakan kesihatan, sebab tu shaye tak suka. Ada sedara-mara shaye yang dah pon jadi arwah dah sebab rokok. Dan shaye melihat sendiri ahli keluarga mereka meneruskan hidup sebab yang dah jadi arwah tu adalah ketua keluarga mereka. Kesian ok. Antara sebab lain shaye tak suka rokok, asap rokok boleh menyekat selera makan shaye. Oleh itu, masa shaye sedang makan, sila jangan hisap rokok.


Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !
So, pelis pelis pelis takmo hisap rokok sebab shaye sayang anda. Shaye takmo anda mati cepat. Haha. Statement. Yelah, bukan shayelah tapi ingatlah keluarga tersayang semua. Shaye tahu adik shaye curi-curi hisap rokok, tapi shaye agak je lah. Kalau betul la kan, pelis pelis pelis jangan nak membazirkan duit mak bapak boleh? Nak hisap rokok sila berkemampuan, jangan tak sedar diri pulak. Ngerti?


Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini
Tak boleh dibendung lagi. Tak pecaye sila kurung diorang ni dalam bilik berhari-hari tanpa bekalan rokok. Haha. Confirm mati kelaparan, bukan mati sebab tak makan nasi, tapi mati sebab tak hisap rokok. Demm! Hahaha.

5 comments:

amin said...

bagus2..kuz yg kne nye org sebelah..adushh..

AnNa said...

saya pun benci perokok...benci sgt2 tahap gaban...menyampah...(marah giler2 ni...he3)

SiS NaD said...

SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

Jawa a.k.a USERMODE said...

"Kami belia benci rokok!!!!!" XD

Lazada Philippines