Saturday, June 25

Kisah Kak Sue | Luahan Hati.

Salam. Terpanggil jugak nak mencoret karangan bila mengenangkan nasib Kak Sue bukan nama sebenar. Ape kisah sebenarnya? Kalau nak tahu boleh baca kisah Ain Desperado [1] [2] [3]. Sabar je lah kan bila seorang isteri diganggu oleh ex kepada si suami. Actually shaye tak berapa nak faham ape motip si Ain tuh buat semua ni. Apa yang dia dapat? Haihhhhh!

Kisah ni memang tengah hangat dalam INSAN TERSAYANG dimana di situlah tempat shaye mengadu nasib, meluah perasaan bila putus cinta, frust, meroyan dulu. #ops. Okay-okay taknak ingat kisah silam. Tapi hati jadi tak senang, jiwa rasa tak tenteram lebih-lebih lagi bila tengok orang yang kita sayang tengah berduka. Kak Sue bukan nama sebenar dah banyak bagi sokongan kat shaye bila shaye down. Bila shaye bermurung. Kak Sue juga menyedarkan shaye bahawa jika shaye sedang bersedih dan bermurung, ada ramai lagi yang lagi teruk dari shaye. Dan kini alhamdulilah, shaye dapat kekuatan itu. Sekarang, giliran Kak Sue pulak bersedih. Shaye juga turut merasa kesedihan dan keperitan tersebut.

Perjalanan hidup kite tak semudah yang disangka. Dan percayalah tanpa ujian semua tu, kita takkan jadi sematang ini, sekuat ini. Bersyukur dengan apa yang kita perolehi. Anggap semua yang dah berlalu tu kenangan, pengalaman, pengajaran yang boleh buat kita bangkit semula. Jangan terlalu menyerah. Allah itu Maha Adil. Percayalah, Allah takkan menguji umatNya jika bukan kemampuan sesorang umat itu untuk menanggungnya. 

Buat Ain, pelislah. Nak buat apa menoleh ke belakang? Anggap je lah semua tu kenangan. Biarpun manis semanisnya kurma itu, pelislah. Move on! Betapa rindu pun kau dengan kenangan, sejarah lama, simpan je dalam hati. Bagi peluang orang lain nak bahagia. Diorang dah kahwin dah pun. Kau carilah kebahagiaan sendiri. Jangan hukum diri sendiri sebab kau belum ketemu kebahagiaan. Jangan tutup hati kau dengan alasan bodoh. Ngerti? Simpan je lah niat kau nak bermadu bagai. Kalau shaye diberi peluang bermadu pon shaye taknak, sesungguhnya bermadu itu pahit. 

Buat Kak Sue, bersabarlah. jangan fikir banyak. Anggap je semua ni dugaan. Jangan buat keputusan melulu. Sungguh, shaye tak rela nak tengok orang yang shaye sayang berduka, memendam rasa. Keputusan yang dibuat tu bukan nak guna sehari dua, tapi seumur hidup. Ingat! Tak perlu nak berkorban bagai sedangkan hati sendiri tersiksa. No no no! Ku tak sanggup. Apapun shaye mendoakan yang terbaik untuk kalian semua.  


"Jangan habiskan waktumu untuk mencari orang yang sempurna, tapi buatlah kisah cinta yang sempurna"

4 comments:

cik Im said...

erk..btl2 panas cite nih..
ak pn xphm org cmnih..
dh laki tu xlyn dh la en..
desperate sgt~

Natasha said...

semoga kak-sue itu tabah yer nemo...dgr2nya dia boleh salurkan kekuatan kat org, tapi knp bila kn diri sndiri dia tak kuat #peliktahapgaban:d

cik ain said...

Patut lah daku terbahak-bahak .. Name ku disebut seantero belog #pasangilebabeng

intanurulfateha said...

kak sue kuat!

Lazada Philippines