Friday, July 29

Rezeki Puasa.

Salam semua. Yuhuuuuu! Hai hai #lambaitangan. Tak lama lagi kita semua dah nak start puasa kan. Tak sabooor! Makin lama, makin cepat puasa. Bulan 8 dah puasa. Birthday shaye pulak tuh. Takpe-takpe moga sentiasa dikurniakan rahmatNya.

FYI, semalam shaye pergi interview mintak kerja. Gigih kau pergi sorang-sorang pastuh tamo bagitahu siapa-siapa pun. Sebab? Ni first time seumur hidup kott pegi mintak kerja. Kesian. Tu yang debor lain macam. Dan alhamdulilah mintak kerja terus dapat. Yeahhh! Rezeki. Alhamdulilah, semuanya dipermudahkan. #bakalbos tak tanya banyak, baca-baca resume terus tanya bila nak start kerja. Lega. Cuma dia risau takut shaye tak dapat seswaikan diri sebab satu opis semua cina. Haiyooh. Takpe-takpe, harap-harap semuanya okay.

Setelah sebulan bercuti tanam anggur kat rumah akhirnya rezeki bulan puasa ni datang. Kerja apa? Kat mana? Haha itu rahsia. Tapi shaye rasa shaye bakal suka dengan kerja yang shaye dapat ni. Macam biasa, kerja #perahIdea ni kena tahan stress. Sabar ajelah. Yang penting kumpul pengalaman, kumpul duit nak kawin. Eh? Haha. So, shaye start kerja bulan puasa ni. Doakan shaye sentiasa murah rezeki okay! Okay cerita pasal puasa.....


Shaye cuma nak ucapkan Selamat Berpuasa kepada semua. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat semua. Banyakkan beribadah, solat jangan tinggal, jaga tutur kata, dan sebagainya. Tak lama lagi puasa, kepada yang lupa niat puasa dan doa berbuka puasa tu nah :


"Jadikan hari ini lebih baik dari semalam"

1 comment:

Cik Elyn said...

tahniah era.. semoga success selalu :)

Lazada Philippines