Sunday, June 29

Salam Ramadhan


Salam,

Di sini kite ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa buat semua umat Islam. Bulan ni bulan bonus, jom la kite berlumba-lumba kumpul pahala. Kite tak tahu kan mana tahu Ramadhan kali ni Ramadhan terakhir kite bersama keluarga, maka hargailah setiap detik masa bersama. Alhamdulilah, hari ini first day Ramadhan, dapat bersahur satu family lengkap. Lama dah tak merasa sebab kalau tahun-tahun lepas ada yang belajar jauh tak dapat balik dan sebagainya. 

Terasa macam baru je sambut raya tahun lepas. Tahun ni dah nak raya balik. Baju raya pun tak fikir lagi. Cepat betul masa berlalu. Tahun ni juga masuk tahun ke-3 menyambut puasa bersama husband. Perasaan? Seronok. Paling seronok bila dapat berterawikh sama-sama ke masjid dan dapat masak sedap-sedap untuk berbuka. Kite akan terus berdoa dipanjangkan usia supaya berkesempatan merasai nikmat puasa untuk tahun-tahun seterusnya.

Harapan? Harapan kite supaya Ramadhan kali ini membawa seribu makna buat kite dengan husband dan seluruh family. Kite harapkan setiap Ramadhan menjadi satu fasa perubahan diri menjadi lebih baik dari yang sebelumnya. Mohon dijauhkan dari segala musibah, dugaan berat, dan jauh daripada godaan duniawi. Dunia ini bersifat sementara, kite harap diberikan peluang dibukakan hati untuk menjadi yang terbaik. Buat husband dan keluarga. Uols doakan sama ye? Amin.

No comments:

Lazada Philippines